[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #26
    0,5 na + czy - ?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #27
      Wszystko jedno ustaw najblizej "zera".
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11002
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        u mnie podczas robienia programu Zoltar ustawiał na +1 jeśli dobrze pamiętam
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          #29
          Dam znać jak przestawię i przetestuje.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Ja z-3 ustawilem na rowne 0 :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #31
              Jakie odczucia ?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Ja tam wielkiej roznicy nie czuje. Dalej pali tyle samo raczej.

                Swoja droga to ja i tak twierdze ze to BXE pali smiesznie malo, bo w trasie mi ponizej 5l wychodzi co moim jest trudne do wykonania
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 11002
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #33
                  u mnie po zmianie z -2 na +1 - odczucia zajebiste
                  po programie jeszcze lepsze, ale to już inna bajka
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #34
                    No a teraz lamerskie pytanie, co się by stało jakbym przestawił za mocno wał korbowy? na wartości wykraczające mocno poza +/-3, bo mechanik mnie zlał i powiedział, że jak palił zimą i jak nie ma błędów to nie ruszać, a ja bym to chyba jednak ustawił książkowo. Ale nie chce też zrobić kuku :diabelski_usmiech

                    [ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 15:38 ]
                    I czy to normalne, że amplituda wartości waha się o 1,0? Czyli po odpaleniu -2,9, a w czasie jazdy wskakują na -2,4 lub -3,4?

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #35
                      Jak przestawisz za bardzo to albo auto nie odpali... albo jesli odpali bedzie slabe.

                      Zamieszczone przez natash
                      I czy to normalne, że amplituda wartości waha się o 1,0? Czyli po odpaleniu -2,9, a w czasie jazdy wskakują na -2,4 lub -3,4?
                      No raczej tak.... napinacz zupelnie inaczej zachowuje sie podczas jazdy niz jak pracuje na wolnych obrotach.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #36
                        Cały czas zastanawiam się czy to ruszać, skoro paliło na mrozie. :roll:

                        przemik - bardzo dziękuje za rzeczowe i skrupulatne wytłumaczenie.

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #37
                          Jak by to byla moja fura to bym podregulował...
                          Zamieszczone przez natash
                          przemik - bardzo dziękuje za rzeczowe i skrupulatne wytłumaczenie
                          Nabijasz sie czy serio :-)
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #38
                            Na serio, a to źle podziękować, za odpowiedzi na pytania

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #39
                              Nie no skad... jestem nowy na forum wiec moglo mi sie cos zle wydawać...
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #40
                                Zamieszczone przez przemik
                                Jak by to byla moja fura to bym podregulował...
                                Dzwoniłem w 2-3 miejsca, żeby podpytać czy to ruszą i wszyscy mówią zostawić, a forum mówi poprawić

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #41
                                  Heh
                                  Powiem tak...
                                  Albo zrob sobie to sam....(ja bym zrobil) - albo nie jedz nigdzie, nie plac... i niech bedzie tak jak jest - jest to zbyt prosta czynnosc zeby placic za nią u mechanika.
                                  Bład jest tego co wymienial rozrząd.

                                  Pozdrawiam

                                  PS
                                  Ja reguluje jutro w swojej
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #42
                                    Chyba spróbuje samemu, miałem tylko obawy czy czegoś nie spierd..., ale dostałem odpowiedź, że najwyżej nie odpalę jak za mocno przestawię. Zobaczę co zmiana zmieni, bo obecne w mieście pali ok. 6,5, odpala na dotyk, przy mrozach było tak samo, nieraz przy ok 0-4C, zatrzęsie budą (może autosugestia lub dwumasa) i obroty 1000, po chwili spadają. Wychodzę z założenia, że nieraz naprawienie czegoś może bardziej popsuć. Jedyne co mnie irytuje, że ktoś tego nie dopilnował przy wymianie i wszyscy do których dzwonię, na razie z ciekawości, to mówią nie ruszać, co utrudnia mi znalezienie zakładu na przyszłość . Czy to ustawienie ma tylko wpływ na uruchomienie auta, czy na kulturę pracy i spalanie ogólnie?

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #43
                                      No ma wpływ na kąt wtrysku(zapłon) wiec jak dla mnie na wszystko.
                                      Wstrzymaj się do jutra... moze nagram filmik jak to robie u siebie i wszystko bedzie jasne.

                                      Albo skorzystaj z tego linka
                                      Największe forum o Audi A4 i innych modelach marki. 200 tys. użytkowników i ponad 4,7 mln postów, to ogromna baza wartościowej i przydatnej treści.


                                      Niestety trzeba sie zarejestrowac. :|
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • czyzyk64
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 866

                                        #44
                                        krzynol, rozumiem , że te -2 oraz +1 było na zimnym silniku ??, a jak zmieniło sie spalanie ?

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11002
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #45
                                          na ciepłym, spalanie jest duże u mnie ze względu na 4x4
                                          nie do porównannia z ośką
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • przemik
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1610

                                            #46
                                            Panowie

                                            Jestem po regulacji kąta synchro wałka rozrządu.
                                            Dla zobrazowania sytuacji pokazuje logi

                                            Przed regulacją
                                            Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79249.html

                                            Po regulacji
                                            Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79799.html

                                            Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
                                            I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
                                            - spalanie na wolnych 0,5
                                            - motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.

                                            Ale nie ma nic za darmo... Octa wyraznie gorzej zaczeła odpalac... nie od strzalu tylko trzeba 2-3 razy obrocic wałem.
                                            Przyczyn takiego stanu rzeczy moze byc kilka:
                                            - auto mialo problem z paleniem na cieplym (znany blad w mapie startowej) i jakis sprytny mechaniik "poprawil" w ten sposob odpalanie"
                                            - rozrzad zostal ze zalozony przy wymianie i trzeba bylo podciagnac na regulacji zeby odpalił ( mniej prawdopodobne)

                                            Co ciekawe przy kolejnej probie dojscia do "zera" auto odpaliło przy + 10 !!!
                                            Ale byly tez takie polozenia przy ktorych odalic nie chcialo i zapisywał sie w pamieci bład czujnika G40 (polozenia wałka).
                                            Pojezdze teraz na tych -1 zobacze jak bedzie sie zachowywało auto.

                                            Pozdrawiam

                                            PS
                                            Temat mnie bardzo zainteresował i postanowilem go zglebic... jak sie dowiem czegos konkretnego... podziele się z Wami.
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #47
                                              No to ja nie ruszam :P

                                              Komentarz

                                              • innova
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 554

                                                #48
                                                Zamieszczone przez przemik
                                                Panowie

                                                Jestem po regulacji kąta synchro wałka rozrządu.
                                                Dla zobrazowania sytuacji pokazuje logi

                                                Przed regulacją
                                                Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79249.html

                                                Po regulacji
                                                Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/przemik_79799.html

                                                Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
                                                I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
                                                - spalanie na wolnych 0,5
                                                - motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.
                                                nie no miałeś dość konkretnie przesunięty rozrząd, w jednym z wątków pojawiła się informacja, iż odchylenie o więcej niż 3 stopnie to około 10KM mniej i to jest w zgodzie z Twoim odczuciem o lepszym wkręcaniu na obroty

                                                [ Dodano: Pią 06 Kwi, 12 16:52 ]
                                                Zamieszczone przez natash
                                                No to ja nie ruszam
                                                gdybyś jednak w jakiś cieplejszy dzień zmienił zdanie to kowal2002 opisał to ładnie z rysunkiem jak się zabrać na parkingu. Podstawowe narzedzie już masz.
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez natash
                                                  No to ja nie ruszam :P
                                                  Boisz sie ze Ci zacznie gorzej odpalac... nie sądze... tak jak napisałem problem z odpalaniem wynika z czego innego.
                                                  Zakladając ze rozrzad zostal ustawiony prawidlowo przy kącie synchro ustawionym w okolice 0... Octa powinna palic od strzała.

                                                  Pozdrawiam
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8033
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    #50
                                                    Trochę odgrzeję temat. Po wymianie rozrządu jak i przed auto jeździło ale nie tak jakbym chciał. Sprawdziłem VCDS-em kąt synchronizacji i okazało się, że jest -2.4 a podczas jazdy przy rozpędzaniu wskakiwał na -2.9. Miałem wrażenie że trochę "klepie" silnik i spalanie chwilowe 0.6-0.7 l/h. Przestawiłem na 0.0 silnik przestał klepać i spalanie chwilowe spadło na 0.5 l/h, auto bardziej ochoczo przyspiesza, wcześniej tak jakby nie chciało mu się jechać. Pewnie bym nie ruszał i przyjął że to auto tak ma jeździć, ale odkąd jeżdżę (jako pasażer) również Jettą 1.9TDI BXE to mam już porównanie i moje BXE jeździło gorzej. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej.
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...